14 jan: Wijkwandeling door de Van der Pekbuurt

Wandel mee met onze gids en leer meer over de geschiedenis van de Van der Pekbuurt.

De Van der Pekbuurt is een van de tuindorpen die vanaf 1919 in Noord werden gebouwd ter verlichting van de woningnood in Amsterdam. Jan Ernst van der Pek mocht de hele volkhuisvestingswijk ontwerpen. Het werd een soort dorpje met geknikte straten en doorzicht naar de tuintjes. Bij de plattegronden is de invloed van zijn vrouw Louise Went goed merkbaar.

Terwijl je loopt door de buurt, vertelt onze gids je nog veel meer over de geschiedenis van de Van der Pekbuurt.

Datum: zaterdag 14 januari
Starttijd: 13:30 uur
Startlocatie: Van der Pekplein (voor Cafe Keppler)
Duur: ca. 1 uur
Deelname: €10

Deze wijkwandeling is onderdeel van het randprogramma van de tentoonstelling Operatie Wonen. Een samenwerking van Museum Amsterdam Noord, Museum Om De Hoek en het Amsterdam Museum.