Internationale Vrouwendag

8 maart 2022

Op dinsdag 8 maart opent Museum Amsterdam Noord gratis haar deuren voor vrouwen en organiseert een discussieavond over de positie van de vrouw in de huidige samenleving. Deze avond wordt georganiseerd voor en door vrouwen en vindt plaats in Huis van de Wijk de Meeuw.

Gratis bezoek aan de tentoonstelling

In Museum Amsterdam Noord is op dit moment de tentoonstelling Vrouwen van Noord te zien. In deze tentoonstelling wordt aandacht besteed aan een tiental vrouwen, hun werk en inspanningen voor Noord. Op Internationale Vrouwendag is een bezoek aan deze tentoonstelling voor vrouwen gratis.

Discussieavond

Ook organiseert Museum Amsterdam Noord op 8 maart een discussieavond in Huis van de Wijk de Meeuw over de positie van de vrouw in de maatschappij. We staan stil bij wat er al verbeterd is en wat nog gedaan moet worden. Met de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht is dit een mooi moment om in te zoomen op de rol van vrouwen in de lokale politiek. Waarom moeten vrouwen, zeker nu, voor elkaar opkomen en hoe doen we dat?

Museum Amsterdam Noord nodigt jou uit om hierover in discussie te gaan met andere vrouwen. Kom op 8 maart om 19:30 uur naar Huis van de Wijk de Meeuw. Adres: Motorwal 300. Deelname is gratis. Reserveren is welkom, maar niet verplicht: info@museumamsterdamnoord.nl. Verwacht gezelligheid, discussies en verzustering!

Foto: Vonecia Carswell / Unsplash

De discussieavond is mogelijk gemaakt met dank aan: