Over het museum
Museum Amsterdam Noord is een toegankelijk museum dat oude en nieuwe Noorderlingen en heden en verleden met elkaar verbindt door verhalen over thema’s die niet alleen vroeger, maar ook nu spelen in Noord.

Museum Amsterdam Noord is gevestigd in het voormalig badhuis van Vogeldorp. Een van de eerste tuindorpen in Amsterdam Noord, gebouwd in 1919. Na de eerste wereldoorlog was er grote woningnood en werd besloten om de nooddorpen Disteldorp en Vogeldorp en de Van der Pekbuurt te bouwen. In die tijd werden (arbeiders)huizen nog niet van sanitair voorzien. Amsterdam telde eenentwintig badhuizen. Badhuis Vogeldorp was er daar één van. In 1986 werd het gesloten. Na de verkoop aan Stadsherstel werd het gerestaureerd en sinds 2009 is dit voormalig badhuis het onderkomen van Museum Amsterdam Noord. Het museum heeft een ANBI-status.

Op de hoogte blijven? Volg ons:

Jaarverslagen
Onze jaarverslagen en -rekeningen vind je hier.

Word vriend
Museum Amsterdam Noord krijgt financiële steun van een groep vrienden. Zij hechten belang aan geschiedenis, kunst en een levendig museum in stadsdeel Noord. Word jij ook vriend? Lees hier meer over onze verschillende vriendschappen.

Word sponsor
Dankzij de steun van sponsoren en partners bereikt Museum Amsterdam Noord met originele tentoonstellingen en toegankelijke activiteiten een breed publiek. Wil je het museum financieel steunen als bedrijf? Lees hier meer.

Pers
Wat leuk dat je aandacht aan ons wil besteden. Persbeeld voor de tentoonstelling Thuis in Plan Van Gool kun je hier downloaden. Wil je iets anders weten? Stuur een mail naar: pr@museumamsterdamnoord.nl

COLOFON

Webmaster